Halime ile Pakize (1959)

Milliyet gazetesi ne güzel bir şey yaptı öyle... 54 yıllık arşivini online olarak halka açtı. Ben de tam 80lerle ilgili bir araştırmanın ortasındaydım. Bu haberi duyunca hemen gazetenin web sayfasına girip arşivi kurcalamaya başladım. Tam 50 yıl önce bugünün haber başlıklarına bakarken şaka mı gerçek mi olduğunu hala kestiremediğim bir başlık gördüm. Yutmakta olduğum çayı bilgisayarın monitörüne püskürtmeme neden olan haberi aynen aktarıyorum:

" Bacakları kırılan iki hindi hastahaneye sevkedildi (ciddiyim ana başlık bu ... )

Kısıklı'da ayakları kırılan iki hindi hayvan hastahanesine sevkedilmiştir. Hailme Dedeoğlu adındaki kadının 7 hindisi, dün komşusu Pakize Pala'nın bahçesine girmiştir. Hindileri bahçesinde gören Pakize de bir sopa kapmış ve hindilerin üzerine yürümüş iki hindinin ayağı kırılmıştır. Hailme de karakola giderek hindilerinin başına geleni anlatmıştır. Hindiler hayvan hastahanesine muayeneye sevkedilmiştir. Hastahanenin vereceği rapora göre Halime, komşusu Pakize aleyhine tazminat davası açacaktır. "

Bu güne kadar bir çok saçma haber okumuştum ama bu kadar saçmasını ilk kez okuyorum. Sadece içerik açısından değil, yazım açısından da saçmasapan bir haber bu. "Pakize de bir sopa kapmış yürümüş hindilerin üstüne. Hailme durur mu, karakola gitmiş" Sanki haber yazmıyor da, yan komşuyle dedikodu yapıyor. Hatta bir ara, bu haberi yazan Halime olabilir mi ki dedim. Çünkü al Halime'yi gazeteye, ver eline bir kağıt bir kalem, hadi bakalım yaz bir haber de, tıpkısının aynısını yazmazsa ben de Deniz değilim. Bugün,yani Halime'den tam 50 yıl sonra, hala masabaşı haberler yazılıyor. Dikkatli bir gazete okuru gözden kaçırmayacaktır; en çok satılan gazetelerimizde, haberin kaynağının,tarihinin belirtilmediği, doğruluğunun kanıtlanmadığı o kadar çok haber var ki... İnternet haberleri de diyebiliriz bunlara. İnternetten alınmış gerçek verilere dayanmayan anket sonuçlarından tutun da, korkunç başlıklarla "olacak"mış gibi gösterilen web doğumlu hurafelere kadar... Bunların yanında Halime ile Pakize'nin durumu çok daha gerçek. Haberi kim yazdıysa, en azından memlekette hemen her gün yaşanabilecek bir durumu ele almış. Beni de güldürdü saolsun.

0 yorum: